Liz Crossley
>Home >Projects >Line.....dancing
 

About this work - ENGLISH:

Music has inspired my work from time to time, but when I started to learn to play the mouth organ, two years ago, this intensified my experience of music and sparked off my desire to move to music too, so I started dancing just over a year ago. Since then, I have been experimenting with ways of using these forms which are new to me, with line, my first chosen discipline. A fusion of disciplines in time.

I have been using line to respond to music, as well as making sounds and movements myself, while working. This has been happening in private, in my studio. Then I asked Detlef Grobba and Martin Claus to join me.

Watch the vide - the way in which Martin responded to the sound and the music and visual development on the glass screen, as well as in the projection on the wall is also an integral creative part of the work. We worked all afternoon, and at a certain point, it was clear that each one of us was playing with the others in a kind of multi-disciplinary work.

I would like to continue this work and it is my hope that by letting the viewer into the process, I can communicate to others the intense joy I experience when using line to respond to life as expressed through sound.

Time, Movement, Rhythm, Sound, Cadences, Harmonies, Line = Life

Über diese Arbeit - DEUTSCH:

Musik hat meine Arbeit zeitweise inspiriert, aber als ich vor zwei Jahren begann Mundharmonika zu spielen, hat es mein Musikerlebnis intensiviert und in mir die Lust ausgelöst mich zur Musik zu bewegen, sodass ich vor über einem Jahr zu tanzen anfing.

Ich habe sowohl Linien benutzt um auf Musik zu reagieren, als auch während der Arbeit Geräusche, Klänge und Bewegungen selber zu machen. Das hat privat stattgefunden, in meinem Studio. Dann habe ich Detlef Grobba und Martin Claus gebeten, sich mir anzuschließen.

In dem oberen Video, das Martin Claus gedreht hat, während Detlef Grobba mich auf der Mundharmonika begleitete, wie ich mit Linien und Bewegungen am Overhead-Projektor arbeitete. Die Art mit der Martin auf die Geräusche und die Musik reagierte, sowie auf die visuellen Entwicklungen auf der Glasscheibe und die Projektion an der Wand ist ein wesentlicher kreativer Anteil an der Arbeit. Wir haben den ganzen Nachmittag gearbeitet und an einem bestimmten Punkt wurde uns bewusst, dass jeder von uns mit den anderen in einer Art multidisziplinären Arbeit zusammen spielt.

Ich würde gerne diese Arbeit fortsetzen und es ist meine Hoffnung, dass ich meine große Freude, die ich empfinde, wenn ich Linien verwende um auf Klänge als Lebensausdruck zu reagieren, Anderen mitteilen kann, indem ich den Betrachter in den Ablauf mit einbeziehe.

Zeit, Bewegung, Rhythmus, Ton, Kadenzen, Harmonien, Linie = Leben

 

Related to this I also produced the "Music Series" paintings, which can be seen here.